Najnowsze artykuły

Zdrowe odżywianie dla zdrowej wagi

Plan żywieniowy, który pomaga kontrolować wagę, obejmuje różnorodność zdrowej żywności. Dodaj do swojego talerza całą gamę kolorów i pomyśl...

Czytaj Więcej

Dieta samuraja – co to (i dla kogo)?

 

Motto japońskiej diety to umiar. Według dietetyków ten samurajski system żywieniowy jest surowy, niska zawartość kalorii daje wymierne rezultaty, ale może również szkodzić zdrowiu. Dwutygodniowe menu pomoże ci schudnąć do 6 kg

Plusy japońskiej diety

Dieta japońska w rzeczywistości składa się z prostych potraw, które nie mają nic wspólnego z tradycyjną japońską kuchnią haute. Zgodnie ze wschodnią tradycją każdy posiłek powinien być umiarkowanie sycący, a po jedzeniu ma pozostać lekkie uczucie głodu. Według badań Japończycy spożywają o 25% mniej kalorii niż ludzie w innych krajach. Co więcej, wszystkie potrawy są niskokaloryczne i zróżnicowane. Zasada działania polega na stopniowej zmianie ogólnego stosunku do odżywiania: zmniejszenie całkowitej zawartości kalorii w diecie, której podstawą są lekkie białka. Błonnik zawarty w warzywach i owocach pomaga zachować uczucie sytości. Dieta japońska sprzyja eliminacji toksyn, a efekt utrzymuje się przez długi czas.

Wady japońskiej diety

Dieta wymaga ścisłego przestrzegania zasad żywieniowych, których nie można zmienić, co może być dość trudne. Jednocześnie zaburzony jest stosunek białek, tłuszczów i węglowodanów, co prowadzi do braku niektórych substancji i zwiększonego obciążenia nerek, które zmuszone są do wydalania dużej ilości produktów przetwarzania białek. Niskokaloryczna zawartość japońskiej diety może prowadzić do negatywnych zmian w organizmie, gdyż spowalnia metabolizm. Dieta jest przeciwwskazana dla osób z chorobami żołądka i jelit, w ciąży i karmiących, osłabionych po przebytej chorobie.

Menu na 14 dni dla diety japońskiej

Podczas diety musisz wypić co najmniej 1,5 litra wody, nie jeść cukru, mąki, tłustych i pikantnych potraw. Z wyłączeniem słodkich owoców i warzyw, takich jak banany, winogrona, buraki. Wszystkie produkty dobrane są w taki sposób, aby maksymalizować nasycenie organizmu podczas żywienia dietetycznego, przy jednoczesnej redukcji kalorii. Dlatego nie można zastąpić jednego produktu innym. Przykładowe menu wygląda następująco

Dzień 1

• Śniadanie : dwa jajka na miękko, zielona herbata

• Obiad: gotowany filet z kurczaka 200 gr, Surówka z kapusty pekińskiej z masłem

• Kolacja: jogurt pitny bez dodatków szkło, zielona herbata

Dzień 2

• Śniadanie: 200 g chudego twarogu, espresso

• Obiad: duszona cielęcina 200 g, surówka z tartej marchwi z masłem

• Kolacja : szklanka kefiru

Dzień 3

• Śniadanie : espresso, grzanka pełnoziarnista

• Obiad : gotowany filet z kurczaka 200 gr, surówka z kapusty pekińskiej z masłem

• Kolacja : pieczona brukselka i fasolka szparagowa 250 gr

Dzień 4

• Śniadanie: dwa jajka na miękko, zielona herbata

• Obiad : sałatka z ogórków, cebuli i papryki, duszona cielęcina 200 g

• Kolacja : 200 g chudego twarogu

Dzień 5

• Śniadanie : jogurt pitny bez dodatków szklanka, zielona herbata

• Obiad : duszona cielęcina 200 gr, sałatka z tartej marchwi z masłem

• Kolacja: szklanka kefirowa

Dzień 6

• Śniadanie : espresso, grzanka pełnoziarnista

• Obiad: pieczona brukselka i fasolka szparagowa 100 gr, gotowana ryba 200 gr

• Kolacja : sok pomidorowy, owoce

Dzień 7

• Śniadanie: 200 g chudego twarogu

• Obiad : gotowany filet z kurczaka 200 g Surówka z pekińskiej kapusty z masłem

• Kolacja: sałatka z ogórków, cebuli i papryki, duszona cielęcina 200 g

Przed dietą wskazane jest stopniowe zmniejszanie porcji pokarmu, aby gwałtowne zmiany były mniej stresujące. Stopniowo organizm dostosowuje się do małych porcji, ale na początku mogą wystąpić silne napady głodu. Podczas nich musisz wypić szklankę ciepłej wody, a jeśli masz bóle brzucha, zjedz owoc. Jeśli w ciągu kilku dni nie obserwujesz poprawy, dietę należy przerwać.