Najnowsze artykuły

Zdrowe odżywianie dla zdrowej wagi

Plan żywieniowy, który pomaga kontrolować wagę, obejmuje różnorodność zdrowej żywności. Dodaj do swojego talerza całą gamę kolorów i pomyśl...

Czytaj Więcej

Diety pudełkowe dla wegetarian i wegan – co oferują?

Jeszcze kilka lat temu jeśli chodzi o diety pudełkowe mieliśmy jedną podstawową propozycję dietę z mięsem. Razem z rosnącą popularnością diet roślinnych także catering dietetyczny zaczął poszerzać w tym zakresie swoją ofertę. Co możemy tam obecnie znaleźć?

Jakie warunki powinien spełniać wege catering?

Niezależnie od tego czy będzie wybierana dieta wegańska czy wegeteriańska podstawowym wymogiem będzie brak mięsa, ryb oraz innych produktów zwierzęcych w diecie. Zazwyczaj mamy kilka opcji o wyboru. Pojawia się dieta z rybami i dieta bez. Dieta typowo wegańska, w której prócz mięsa nie będzie również jajek, mleka, jogurtów, miodu. Produkty zwierzęce są zazwyczaj doskonałym źródłem białka, dlatego w przypadku diety wegańskiej bardzo ważne będzie zastąpienie tych produktów solidnymi zamiennikami.

Węglowodany oraz zdrowe tłuszcze to składniki odżywcze, które znajdziemy w diecie roślinnej, ale czy wegetarianie znajdą dla siebie odpowiednie ilości białka? Trzeba powiedzieć, że jest na to odpowiednia szansa.. Najlepsze źródła białka jeśli chodzi o roślinną dietę to obecnie takie propozycje jak rośliny strączkowe a więc soczewica, fasola, groch, orzechy. Poza tym warto będzie sięgać po produkty pełnoziarniste takie jak kasza gryczana, amarantus czy quinoa.

Jeśli chodzi o witaminy i składniki mineralne to znajdziemy je w warzywach i owocach a także produktach pełnoziarnistych. Niektóre z nich otrzymujemy z produktów zwierzęcych. Miedzy innymi będzie to żelazo, cynk, wapń, selenm jod, kwasy tłuszczowe czy witamina B12. Tylko ten ostatni składnik będzie trzeba dodatkowo suplementować przy diecie roślinnej. Reszta również będzie dostępna w przypadku roślin strączkowych i pełnoziarnistych produktów.

Diety pudełkowe przygotowywane są zawsze przez specjalistów w zakresie dietetyki i dlatego można oczekiwać na ich idealne zbilansowanie, dlatego będą one dostarczały wszystkie potrzebne składniki, nie zapominając jednocześnie o różnorodności smaku. Dieta roślinna nie oznacza jednak rezygnowania z deserów, ciast, słodyczy. Szefowie kuchni zastępują zwierzęce produkty przez mleko roślinne, fasolę, syrop z agawy, daktyle i wiele innych różnych zamienników.

Taka dieta nie jest też wyłącznie dla wegetarian. Mogą się w taki sposób odżywiać te osoby, które spożywają na co dzień mięso, ale chcą w swoim żywieniu wprowadzić jakąś zmianę. W diecie przeciętnego Polaka tego mięsa jest jednak za dużo, szczególnie smażonego, wysoko przetworzonych wędlin. Taki detoks w postaci roślinnej diety pudełkowej może być sposobem na to by skutecznie poprawić sobie samopoczucie, zmniejszyć cholesterol a także poprawić swoje zdrowie. Możliwe, że wiele posiłków do gustu nam przypadnie i potem dalej będziemy chętnie po te propozycje sięgali.

Dieta roślinna jest często także bardziej różnorodna niż dieta przeciętnego mięsożercy. Będzie ona wymagała między innymi większej pomysłowości a także wykorzystywania większej ilości produktów. Jeśli rezygnujemy z mięsa musimy mieć pewną wiedzę o różnych produktach, by wiedzieć jak swoją dietę uzupełnić o te składniki, których może nam brakować w momencie, gdy mięsa nie będzie się spożywało. Przygotowanie sycących smacznych oraz zdrowych dań wegańskich jest trudnym zdaniem. Dlatego wiele osób nie chce się tego podejmować i wolą zdecydować się na catering dietetyczny, gdzie mają gwarancje, że specjaliści będą się tym tematem zajmowali w danej sytuacji. Wtedy będzie można oczekiwać i smacznych i faktycznie dobrze zbilansowanych posiłków.