Najnowsze artykuły

Movember: Wpływ alkoholu na zdrowie...

Czy po długim, ciężkim dniu w pracy nalewasz sobie drinka, żeby się odstresować? Być może nadszedł czas, aby postawić korek.Eksperci twierdzą, że...

Czytaj Więcej

Dieta przy niedoczynności tarczycy

Jeśli zdiagnozowano u ciebie niedoczynność tarczycy, objawy obejmują zmęczenie, depresję, zaparcia i przyrost wagi. Jednak oprócz leków, możesz zwiększyć funkcjonowanie tarczycy za pomocą dobrze zbilansowanej diety.

Hormony tarczycy odgrywają również ważną rolę w produkcji energii z pożywienia, które spożywamy. Gruczoł ten potrzebuje pewnych witamin i minerałów, aby skutecznie funkcjonować. Do tych składników odżywczych należą selen, witamina E, jod, cynk i miedź.

Wczesnym objawem niedoczynności tarczycy jest przyrost masy ciała. Niskokaloryczne, świeże produkty o wysokiej gęstości są ważne, aby utrzymać to w ryzach. Jeśli to możliwe, do każdego posiłku włączaj świeże owoce lub warzywa. Podczas gdy niewegetarianie otrzymują cynk poprzez źródła białka, dla wegetarian bogatym źródłem cynku jest fasola kidney, groch, pestki arbuza i suszone daktyle.

Oto pięć opcji bogatych w składniki odżywcze:

1. Niskotłuszczowy ser

Domowy ser paneer, przygotowany z odtłuszczonego mleka, jest bogaty w składniki odżywcze, takie jak cynk, który pobudza funkcje tarczycy.

2. Jajka

Zarówno białko, jak i żółtko są bogatym źródłem minerałów, takich jak cynk, miedź, selen i witamina E. Jest również bogate w białko.

3. Owoce morza

Słonowodne ryby (tuńczyk) i skorupiaki poprawiają funkcjonowanie tarczycy, ponieważ są bogate w Omega-3, selen i co najważniejsze, jod, ważny składnik hormonu tarczycy.

4. Grzyby

Grzyby są bogate w cynk, selen i miedź.

5. Pełne ziarno

Zaparcia są częstym objawem niedoczynności tarczycy. Pokarmy pełnoziarniste, takie jak płatki zbożowe, chleb, makaron i ryż, zawierają dużo składników odżywczych, a także błonnik, który może pomóc w regularności wypróżnień. Ziarna i nasiona roślin strączkowych, bogate w cynk, najlepiej jest namoczyć na kilka godzin przed gotowaniem.

Tags: miedźcopper rich foodseggfoods for thyroidhypothyroidismlow fat cheesenutrientsomega-3saltwater fishseafoodselenseleniumselenium rich foodsshellfishzinczinc rich foods