Najnowsze artykuły

Movember: Wpływ alkoholu na zdrowie...

Czy po długim, ciężkim dniu w pracy nalewasz sobie drinka, żeby się odstresować? Być może nadszedł czas, aby postawić korek.Eksperci twierdzą, że...

Czytaj Więcej

Dlaczego cukrzyca i ćwiczenia fizyczne idą w parze

Skoro Indie zostały nazwane światową stolicą cukrzycy, nadszedł czas, abyśmy wzięli odpowiedzialność za nasze zdrowie. Najlepszym sposobem na to - tak, również dla pacjentów z cukrzycą - są ćwiczenia.

Z naszego doświadczenia wynika, że osoby chore na cukrzycę, które regularnie ćwiczą, są w stanie stosować bardziej normalną dietę niż pacjenci, którzy tego nie robią, mają lepszy poziom cukru we krwi i często lekarze zalecają im zmniejszenie dawki leków - wszystko to w ciągu 3-6 miesięcy od rozpoczęcia ćwiczeń.

Pacjenci z cukrzycą muszą jednak zachować ostrożność podczas ćwiczeń na siłowni, ponieważ istnieje ryzyko wystąpienia u nich hipoglikemii. Dlatego radzimy im, aby mierzyli poziom cukru we krwi przed i po ćwiczeniach oraz informowali o tym swoich lekarzy.

Jakie ćwiczenia powinni wykonywać diabetycy?

Poniższe ćwiczenia mogą pomóc w kontroli poziomu cukru we krwi i poprawić jakość życia pacjentów z cukrzycą:

    Jazda na rowerze stacjonarnym Jest to zalecane dla pacjentów z cukrzycą rozpoczynających treningi. Ponieważ pacjenci z cukrzycą mają tendencję do wysypek na stopach, jazda na rowerze jest preferowana zamiast ćwiczeń takich jak chodzenie czy jogging. Jazdę na rowerze nazywamy treningiem "bezuderzeniowym".
    SpacerySpacery, zarówno na bieżni, jak i na świeżym powietrzu, są pomocne w kontrolowaniu cukrzycy, ale pacjenci muszą pamiętać o noszeniu odpowiedniego obuwia. Obuwie dla diabetyków, łatwo dostępne na rynku, ma dodatkową amortyzację dla stóp, aby zapobiec wysypkom.
    Ćwiczenia siłowe Jest to niezwykle ważne dla pacjentów z cukrzycą. Cukrzyca powoduje, że mięśnie w organizmie stają się odporne na działanie insuliny, co nie pozwala im na przetwarzanie kalorii. Trening siłowy zwiększa wrażliwość mięśni na insulinę, w wyniku czego są one w stanie lepiej spalać kalorie. Uwzględnij w swoim treningu przysiady, pompki i wypady.
    Ćwiczenia elastyczności Pacjenci z cukrzycą często tracą wrażliwość dolnej części ciała, co prowadzi do zwiększenia szans na wypadki, takie jak potknięcia i upadki (neuropatia stóp). Ćwiczenia elastyczności mogą pomóc w rozwiązaniu tego typu problemów. Spróbuj ćwiczeń rozciągających całe ciało.
    Joga Joga jest świetna dla cukrzyków, ponieważ oprócz korzyści fitnessowych, przywraca również poziom hormonów w organizmie. Asany, które masują narządy wewnętrzne są szczególnie pomocne w tym zakresie. Wypróbuj Marichyasanę, Ardha Matsyendrasanę i Halasanę.

Pamiętaj o tym, że

Chociaż chorzy na cukrzycę mogą wykonywać wszystkie te ćwiczenia, które mogą wykonywać normalni ludzie, są pewne rzeczy, o których muszą pamiętać.

    Muszą unikać ćwiczeń o wysokiej intensywności, ponieważ szybciej obniżają one poziom glukozy we krwi, a zamiast tego trzymać się treningu o niskiej lub umiarkowanej intensywności.Jeśli chodzi o ćwiczenia siłowe, powinny one idealnie mieścić się w zakresie 15-20 powtórzeń.Właściwa rozgrzewka i schładzanie są niezbędne.Muszą unikać ćwiczeń, które wymagają nagłych zmian pozycji ciała.

Ważne jest, aby uważać na objawy hipoglikemii u pacjenta podczas sesji treningowej. Objawy obejmują niski poziom energii, zwiększoną potliwość, niespójną mowę, dreszcze, zadyszkę i brak koordynacji ciała. Diabetycy muszą mieć pod ręką źródło cukru prostego, takie jak cukierki lub napój glukozowy. Trener fitness przeszkolony w obsłudze pacjentów z cukrzycą jest świadomy oznak hipoglikemii i może doradzić odpowiedni środek zaradczy.

Tagi: cukrzyca i ćwiczenia fizyczneĆwiczenia elastycznościStacjonarna jazda na rowerzeĆwiczenia siłoweChodzenieJoga